Skip to main content

Title pending

23. jun, 2014
Uncategorized

  • Behov for kapital.
  • Bruker alt for mye tid på å utvikle produktet, og alt for lite tid på selge det.
  • Tror at kundene tenker, føler, mener og ser det samme behovet som seg selv.
  • Holder konseptet tett inntil brystet i frykt for at noen skal stjele det. Av den grunn brukes det ofte for lite tid til å teste produktet mot markedet.
  • Når de tester produktet/tjenesten mot noen de kjenner, og ikke greier å svare konkret på tilbakemeldingene, bør det neppe lanseres ennå.. Blir svaret: Kanskje, det er mulig, må teste det, må først få noen til å utvikle det er neppe tiden moden for å lansere det.
  • Involverer feil mennesker i oppstartfasen. For mye teoretiske tanker. For lite praktisk erfaring.
  • For stor fokus på markedsaktiviteter som man tror vil skape salg. For lite fokus på egen salgsinnsats. Salgene ramler sjelden inn når man ikke «løfter telefonrøret» i en oppstartsfase.