Hvordan legger du til rette for innovasjon, hvordan lykkes du som gründer og hvordan forholder du deg til disruptive trender? Det er blant temaene når Innovasjonscafeen åpner tirsdag.
– Endring er det nye konstante, sier markedsdirektør André Walle i Mediehuset Fædrelandsvennen.
Han åpner Innovasjonscafeen med å gi innsikt i hvordan man kan bruke plattformer for massekommunikasjon til 1-til-1-kommunikasjon og hvordan Fædrelandsvennen bruker innsikt og adferd i produktutvikling.
Deretter overtar nyansatt direktør for Innoventus/Coventure, Kamilla Sharma, som vil snakke om hvordan man tilrettelegger for innovasjon.
Bedriftsrådgiver Andreas Eriksen i DNB tar utgangspunkt i en Menon-rapport som forteller at kun fire prosent av bedriftene som etablerer seg, lykkes med å skape sterk vekst for seg selv og samfunnet rundt seg. Eriksen går nærmere inn på det som kjennetegner de gründerne som lykkes.
Avslutningsvis tar Ludvig Nevland og Ole Henrik Golf i Userlab for seg disruptive trender.
– Mange bedrifter er veldig opptatt av teknologiske trender, men glemmer de trendene som endrer atferd hos mennesker. Vi ser i dag et stadig større gap mellom bedriftene og forbrukerne. Forbrukerne er langt mer endringsvillige enn bedriftene og det får konsekvenser, sier Golf.
Innovasjonscafeen er et samarbeid mellom Digin, DNB, Start UiA og Innoventus.
PÅMELDING