,

Kort fortalt; en digital plattform som tilrettelegger for nye suksesshistorier

Eventbransjen har gjennom de siste ti-årene opparbeidet seg en kompetanse som både offentlige- og private bransjer har benyttet seg av, enten det gjelder gjennomføring av konferanser, konserter, reiser og alle andre former for organisering og tilrettelegging for alle mulige happenings. Leverandørnettverk og prosjektledelse er selve essensen når det gjelder planlegging og gjennomføring av et vellykket arrangement, og den kompetansen har til nå vært forbeholdt profesjonelle aktører.


Kloke hoder, både når det gjelder digital kompetanse og gjennomføringsevne, har i løpet av det siste året utarbeidet en spennende og brukervennlig eventplattform. Inspirasjon er nøkkelordet for de to gründerne som i løpet av sommeren lanserer en digital fasilitator.

Kjetil Tversland, som er det digitale hodet i Spicer, forteller med stor entusiasme om muligheten for å tilgjengeliggjøre flere og bedre opplevelser – for alle.

Innovasjonsfokuset i eventbransjen har vært proaktivt når det gjelder teknisk videreutvikling og innhold, men det er et fåtall som sitter på den brede kunnskapen som kreves for å skape de gode arrangementene. Ved hjelp av smart teknologi er Spicers misjon å tilby en merverdi, og nedslagsfeltet er rettet mot kulturbransjen, eventindustrien samt offentlig- og privat næringsliv.


«Gjennom vår digitale plattform setter vi en ny bransjestandard»

Kjetil Tversland, gründer og partner i Spicer.

Et virtuelt eventbyrå er banebrytende og har allerede vekket stor interesse på tvers av fagmiljøene. Jørgen Skaarud Felldal er en erfaren eventmaker som forteller, med tilsvarende energi som Kjetil, om alle mulighetene den digitale plattformen legger til rette for. De to partnerne og gründerne av Spicer er foroverlendt og har stor tro på konseptet. Denne troen er det mange som deler med de to positive og arbeidsglade «Spicerne».

Jørgen Skaarud Felldal, gründer og partner i Spicer.


Innoventus Sør har innlemmet gründerne i inkubatorprogrammet, og fungerer både som sparringpartner og tilrettelegger for videre vekst.


«Vi er utrolig fornøyd med Innoventus Sør. Det å manøvrere seg gjennom en gründer og startup-prosess er utrolig krevende. Det er mange faktorer som må klaffe for å realisere et produkt, konsept eller tjeneste. Ved å være tilknyttet inkubatorprogrammet til Innoventus Sør har vi tilgang på både interne og eksterne ressurser som blir koblet på ved behov som hjelper oss å peke ut kursen. Også er det ikke minst et inspirerende miljø å være i hvor det sitter både spennende gründerselskap og dyktige rådgivere fra Innoventus Sør. Da er det kort vei til både synergier, gode samtaler og nyttige råd».


Under utviklingsperioden har de vært i kontakt med hundrevis av folk i ulike posisjoner, og tilbakemeldingene er utelukkende positive. Forenkling, oversiktlig, ryddig og profesjonelt er superlativene som går igjen blant ambassadørene. Eller vennene, som Spicer velger å omtale dem som.


«Det er rocka, seriøst og innovativt»


Bransjen har opplevd store utfordringer i løpet av de siste par månedene. Fram til medio mars opplevde de fleste eventbyråene vekst, og kalenderen var fylt av arrangementer av ulik størrelse og innhold. Nå åpner samfunnet gradvis opp igjen, og det er mange som hungrer etter felles opplevelser. Spicer er til for talenter og aktører innen en lang rekke kategorier; artister, kokker, restauranter, utleiere av eiendom, dekoratører, festplanleggere, lyd- og bildeaktører osv., og det er ingen arrangement som er for store, og ingen som er for små. Det digitale konseptet er nemlig oppskriften på gode opplevelser, som kan krydres etter smak og behag, og som kommer til å revolusjonere en bransje som inntil nå har vært forbeholdt profesjonelle eventmakere. Trond Moi har allerede bestemt seg. «Jeg er med, og det burde du også bli», lyder oppfordringen fra den kjente kokken.