Har du forretningsmodellen på plass, men usikker på hvordan du skal nå ut til kunder og partnere, håndtere konkurrenter og ta din plass i markedet for å kunne kommersialisere idéen? Kurset i Go-To-Market styrker deg til å ta plass i markedet.
Målet med kurset er å gjøre deg i stand til å kombinere seks sentrale elementer på riktig måte for at du skal være i stand til å legge en god strategi og plan på egenhånd.
Innhold
Kurset i Go-To-Market tar deg videre fra business canvaset til og fokuserer på hvordan man «bygger en bedrift» på «problem solution fit». I workshopen vil det fokuseres på seks temaer og hvordan man pusler dette sammen på riktig måte for å få et solid grunnlag for en go-to-market-strategi.
- Segmentering og rekkefølge i lansering
- Produktdefinisjon fra et markedsperspektiv
- Salgsprosesser
- Valg av distribusjonspartnere
- KPIer, metrics og dashboard
Kurset bygger på Ketil Wig sin artikkel «Go to market» strategier – inngang i nye markeder og etablering av markedsposisjoner.
Kursholder
Ketil Wig er brennende opptatt av gode strategier for å lykkes med forretningsidéer.
Jobber foredragsholder, mentor for oppstartsselskaper, er engleinvestor og foreleser i masterprogram på NMBU innen corporate strategy og M&A.
Tidligere har han jobbet for kjente selskaper som Deloitte, McKinsey & Co og KPMG.
Arrangør
Innoventus Sør jobber tett med gründere gjennom SIVA sitt inkubasjonsprogram. Vårt oppdrag er å bidra til å etablere, utvikle og bevare arbeidsplasser i region Agder. Som Sørlandets innovasjonsselskap har vi rundt 50 selskaper innom vår portefølje hvert år, og bidrar til kontinuerlig innovasjon og utvikling i regionen. Hos Innoventus Sør får du rådgiving i forretningsutvikling, nettverk og blir en del av gründermiljøet på Agder.
Praktisk info
Workshopserien krever medlemskap i inkubatoren hos Innoventus Sør.
Kontakt:
Runar Brøvig
runar@innoventussor.no
Når?
Tirsdag,
12. september 2023
3 timers workshop
Kl. 09:00-12:00
.
.